Pierre van Veldhoven

art direction | concept | design

AXE Apollo

AXE APOLLO | YOUR PASSPORT INTO SPACE

De nieuwe AXE APOLLO lijn werd wereldwijd geïntroduceerd met de TVC ‘NOTHING BEATS AN ASTRONAUT’. Niemand minder dan space veteraan Buzz Aldrin deed een oproep dat AXE op zoek was naar astronauten. De beste maken kans op de ultieme prijs: een reis in de ruimte! Elk land kon de campagne zelf invullen, maar overal was de brief: Krijg zoveel mogelijk awareness voor de campagne, de nieuwe producten en zorg dat er zoveel mogelijk mensen meedoen.

We hebben een multi channel campagne ontwikkeld waarin we de doelgroep 6 maanden konden blijven activeren en laten interacteren met het merk. Voor de introductie hing de oproep in alle abri’s in Nederland, speciale outserts in de Metro en Spits, takeovers en bannering op nu.nl en speciale activatieteams met een astronaut en sexy recruiters gingen de steden in om op straat kandidaten te werven. Op de speciale facebook campagne pagina moest wekelijks een nieuwe space missie voltooid worden waarmee je kon bewijzen of jij het in je had om een echte astronaut te worden. De missies waren fun, tongue in cheek Axe, social en highly shareable. Winnaars van de missies moesten tegen elkaar strijden op een groots extreme sports eind event. Twee gelukkigen gingen door naar de Internationale eindstrijd in het NASA spacecamp in Florida USA.

Case videos

 

axe1

 

axe2

 

axe4

 

axe6

 

axe7

 

axe8

 

axe9

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2024 Pierre van Veldhoven

Thema door Anders Norén